søndag, august 07, 2011

Dette er også håndverk....dog ikke søm....

Når man ikke har eget syrom, melder behovet for oppbevaring av systæsj og tilbehør seg raskt. Til nå har jeg brukt ulike plastesker med ulike størrelser. Da har det blitt litt her og litt der, samt litt i kjellern, ja og etterhvert mange slike esker ;) I dag fikk jeg riktignok en glup ide. En runde på Clas Ohlson resulterte i  3 hobbyplater, vinkelbeslag, skruer, møbelhjul og og 2 oppbevaringsmoduler med mange skuffer!! Etter en snau halvtime var resultatet ferdig :)

 Her er alt skrudd sammen, og begge oppbevaringskassene står inni, rygg mot rygg
 4-pakning med møbelhjul har de også på Clas Ohlson
 Ennå er det rikelig med plass oppå disse to skapene, og jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe noen mindre å ha der, eller om jeg rett og slett bruker plassen til permer og rot ;)
Mange skuffer å fylle opp, og tid tar det også! Men om det blir nok vet jeg ikke....ihvertfall ikke ennå ;)
Uansett, jeg ble fornøyd med resultatet, og nå kan jeg flytte den unnå når jeg ikke trenger den. Jeg får smekke sammen en fin duk nå....eller kanskje et formsydd overtrekk?

Hva synes du?

9 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Det må jeg virkelig si: du er kjempeflink og for en smart ide !
Hadde sikker blitt fint med en form-syt trekk til den.
Ha en fin søndag, klem.

Elisabeth Solum sa...

Så praktisk! Veldig smart løsning! Hva med et forheng (nøkkelkrok og snor, om det lar seg gjøre) på hver side med forskjellig farge, sånn at du vet hvor du skal finne de forskjellige småsakene dine?
Hilsen meg

Mona sa...

Kjekt å få alt på et sted. Super idè!

Lis sa...

HALLOOO!!! Her snakker vi praktisk oppbevaring!Byggmester Britt, jeg er mektig imponert!og du skal ikke se bort fra at jeg stjeler denne ideèn ;)
Klem

Grete sa...

Så flink du har vært! Dette ble jo veldig ryddig og oversiktlig. Selv liker jeg IKEA sine cd-hyler til stoff.
Flotte vesker du og venninna di har sydd!

lykke sa...

For en super ide, du er kjempeflink!!
Jeg er helt imponert :-))

God kveld, klem.

Bente sa...

Skikkelig "handy man" du :-)
Dette var jammen smart.
Du er dyktig.

Rebecca sa...

Veldig bra Britt, flott ide´!

Anne sa...

Dette var jo helt brilliant :)
Sikkert en god idé for andre enn quiltere også, for eksempel scrappere!

Det kan vel være at et formsydd trekk kan gjøre det vanskelig når du "bare" skal ha en liten ting uten at du nødvendigvis skal sy. En løsning kan evt. være trekk med åpne hjørner...

Takk for titten.

Ha en fin helg :)