tirsdag, august 09, 2011

Britt gjør ting ho ikke kan....eller har tålmodighet til ;)

Jeg har (nesten) alltid sagt at håndsøm over papp, det kommer jeg nok ikke til å gjøre! Kan ikke forstå at jeg skal ha tålmodighet til å sitte med slikt pirkarbeid som tar slik tid....Nei, dette er ikke noe for meg....tenkte jeg før....

Forrige tirsdag tok jeg og Solveig hurtigbåten oppover til Trondheim for å hente min nye "doning", og på den over 3 t lange båtreisa klarte jeg å sy min første stjerne over papp!!! Råstolt over å ha sydd 1....mens reisefølget mitt sydde nesten 4!! Men da har ho litt mer trening enn meg, bare så det er sagt ;)

Her er da min aller første :)
 Og siden har det blitt 3 til, ja nesten 4 da.....men disse har jeg brukt litt mindre tid på :)
 Stoffene er rester etter Vintage Valentine-teppet som jeg har sydd tidligere
 Og da shoppingen var over hos Siv og Berit på Quiltegården, hadde jeg jammen kjøpt mønsteret "It takes two" av Sue Daley! Så nå blir det enda mer håndsøm.....
Og når jeg først er i siget da så kan dere få se "doningen"....


12 kommentarer:

Bundingen sa...

God morgen! Gratulerer med ny bil! Så fine stjernene dine ble. Skal se du har mer tålmodighet enn du tror. Jeg strever med pjoninga og strikker kopptuer enn så lenge. Ha en fin dag! Sola skinner hos meg, men bare 10 grader.

Manisk kreativ sa...

Se der var gliset, ja. :-) Og stjernene ble jo riktig fine de også. Jeg synes nå du er tålmodig med alt det andre du syr også jeg, da. ;-)

Trines hobby sa...

Grattis med ny bil:) stjernene ble fine, jeg har også alltid sagt at hånsøm over papp.... ikke noe for meg. Har prøvd og synes det er greit å sy, men å feste stoffet til pappen??? huff så treigt haha lykke til med prosjektet, det skal bli kjekt å sjå ferdig resultat.

Misemor sa...

Grattis med ny bil! Og disse stjernene er jo fantastiske. Men det er noe jeg ikke skjønner, hvorfor papp? Nå har jeg ikke peiling på quilting altså, så jeg er helt blank, det er sikkert logisk når en vet. ;)

Mona sa...

Flotte stjerner! Dette er jeg sikker på at du får til. Lekkert mønster. Stilig doning.

Desiree sa...

Gratulerer både med det eine og det andre! Sommerklem fra Desiree

Lis sa...

Gratulerer med ny bil!!
Fine stjerner du har laget!men for et tålmodighetsarbeid :O Gleder meg til å se fortsettelsen ;)
Ha en fin dag!

Maria Harrits sa...

Super flot! Pap kan nu være meget godt, for det kan tages med alle steder. Fortsat god arbejdslyst!

2ne sa...

Gratulerer med ny bil.
Flotte stjerner har du laget også - og lykke til med teppe av Sue Daley, flott teppe med mye håndsøm.

ahli sa...

Gratulerer med ny bil.
Stjernene dine ble da kjempefine.
Å sy over papp er kjekt, men gjør det ikke så ofte.

Rita Tjelta sa...

Gratla med ny bil :D
Synes du er kommet godt igang med stjerneteppet ditt. Flotte farger. Holder selv på med sekskanter som jeg syr for hånd. For ett halvt år siden hadde jeg aldri trodd jeg skulle begynne med noe slikt. Men det har gått over all forventinger :D

Grete sa...

Noen ganger kan det gi nye og positive erfaringer å prøve noe en aldri skulle gjøre! Blir morsomt å se hva det blir.