torsdag, november 18, 2010

Mangel på lyskasse

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle anskaffe meg en lyskasse så jeg kan tegne på stitcherymotiv på stoff. Men etter søk på nett fant jeg ut at det ble litt i dyreste laget, ihvertfall om den skulle være av størrelse som jeg kunne tenkt meg. Så da slo tanken meg at det må jeg vell klare å fikse selv. Måtte jo bare ha et glass i grei størrelse....


Så da dro jeg innom Solbjør glass og rammer for å høre om de kunne hjelpe meg. Og hva får jeg se når jeg kommer inn? Et helt bord med bilderammer til 20,-kr pr stk, uansett størrelse. Da var valget enkelt, den største ramma ble med meg hjem. Tok ut pappen bak og lot glasset ligge i ramma. Med stålampa senket helt i bunn og med lyset oppover, ramma på fanget oppi godstolen, og tilslutt stoffet oppå. Funka helt genialt :) Lett å sette den unna er den også :)

4 kommentarer:

mordorte sa...

En rigtigt god ide.Alt efter hvor meget man vil komme til at bruge en lyskasse kan det være en lidt dyr investering

Unknown sa...

Kjempesmart... :O)

Odins lille hjørne sa...

Så smart!, og greit når det ikke koster så veldig mye!!
klem fra odin

Bente sa...

Smart og billig ide!
Sjølv bruker eg pleksiglassbordet til symaskina.
Eg legg ei lita leselampe under, og har ein perfekt "lyskasse".

Ha ei god helg :-)