søndag, november 07, 2010

Bestemors syskrin - makeover

Jeg har vært så heldig og fått overta bestemors syskrin/puff. Husker fra jeg var lita at puffen hennes var veldig spennende. Der var alt fra strikkegarn, strikkepinner, nåler, knapper...ja i det heletatt alt som var håndarbeidsrelatert. Nå er det kommet inn i min stue, og jeg har valgt å gjøre en liten "makeover" på det.
Slik så det ut før

Utsiden var trekt i skai som lignet på eik

Innvendig var det malt en slags oransjefarge

Fant et stort stykke med Lecien Antique rose som jeg valgte å bruke, og både lokk og ytterside ble kledd av det. Innsiden av lokket fikk plastlomme til oppbevaring av evnt mønster. Skifta også ut den gule tråden som skal holde lokket med en gullfarget kjetting. Selve hovedrommet har fått to strøk med antikk-hvit maling. Utstyrsskuffen kan løftes opp slik at hovedrommet kommer til syne. Selv om ikke alt ble helt 100 %, så er jeg godt fornøyd allikevel. Her er resultatet :)



13 kommentarer:

Vibbedille sa...

Virkelig herlig og lekkert!
Heldigen deg ;))

Kos deg og ha ei flott uke

Vibbedille ;))

Meta sa...

Lekker!:))

Ønsker deg en herlig mandag!:)

Hanne sa...

Så fint det ble, Bitte! Mormor ville ha vært stolt av deg. Jeg også! :) Klem fra kusine Hanne

Hønehuset sa...

Så fint det ble! Heldig du som har arvet en slik! Lekkert stoff du har trekt det med. Jeg tror kanskje det hadde blitt enda finere med antikkhvite ben også.

annemariesquilt sa...

Så koselig å ta vare på gammelt med mye historie. Lekkert ble det !!

Sissel`s syglede sa...

Denne ble virkelig lekker:-)
Også så utrolig flotte punger du har sydd. Jeg knoter og roter med disse pungene, men jeg skal nok få det til en dag.
Ha en finfin mandag.

gyldenkron sa...

Åååå, så gøy. Lekkert skrin

sol sa...

Så kjekt med en hel sypuff! Ekstra moro når det er noe man arver, det er mye hyggeligere med barndomsminner enn bare nye ting.

Anonym sa...

Det ble kjempefint :D
ha en fin dag
/myr

Nette Cecilia sa...

Så snyggt det blev ,kram Nette

Lis sa...

Syskrinet ditt ble utrolig lekkert!! :)

Solfrid sa...

Det ble skikkelig lekkert.

tante Ingunn sa...

Syskrinet kom virkelig i de rette hendene. Så fint det ble. Lykke til med bruken, og takk for stor innsats under tømminga.
Må skryte litt av pungene dine med det samme.Riktig fine de også.