søndag, august 22, 2010

Nålemappe

For ei stund siden kjøpte jeg mønster på denne nålemappa laga av Rosalie Quinlan. Lite søtt stitchery som jeg har pusla med i sola. Fikk prøvd meg med den nye flerfarga broderitråden, Cotton Garden. God å sy med, og jeg synes fargene var sommerlig spreke :) Me like! Når motivet var sydd var resten plankekjøring. Men nå må det sies at jeg ikke klarte å holde meg helt til mønsteret når det gjelder innvendige lommer. Sløyfa nåleputa/filtbiten, og laga heller lommer på begge sider. Løse nåler kan en jo sette fast i ei lomme også. I stedet for å sy stitcheryet fast med usynlige sting, sydde jeg heller rammer rundt og renskjærte i rett størrelse. Så her er da min versjon, sydd av en stoffbit jeg fant i ei restekurv hos Kreativ Søm på Steinkjær.

Størrelsen sammenlignet med en spinkel 4 års-hånd ;)Sjekk neglelakken som matcher :)

Selvfølgelig feil vei på bildet, men meninga var å vise fargespillet i tråden



Valgte å ha lukkeknappen på baksiden for at mønsteret skulle komme mer til sin rett

2 kommentarer:

Bente sa...

Nydeleg "nålemappe".
Stoffer du har brukt passa jo perfekt til stitcheryet, lekkert.
Likte versjonen din.

Krikri sa...

Så fin den ble. Kjempekoslige farger og veldig smart med lommer.