mandag, mai 31, 2010

Sommerduk i pastellfarger

Britt Unni var så snill og gav meg noen av remsene i en Jelly Roll som hun hadde kjøpt. Ho likte de ikke da de var for rotete. Remsene var fra serien Simplicity fra Moda. Jeg fant noen pastellfargede basisstoffer som jeg kombinerte sammen med remsene, og vips hadde jeg sydd 24 blokker :) For å få tallet til å gå opp i en firkantig duk, sydde jeg, dvs symaskina broderte, en rose på en enkel lappe som jeg hadde i midten. Ble ganske så fornøyd med den, og jo mer jeg jobbet med den, jo mer glad ble jeg i denne stoffserien :) Duken måler var 60*60 cm vil jeg tro....



9 kommentarer:

Hellen Sigurbjörg sa...

Sa fine sommerfarger! Rosen i midten passer gott inn i!

Odins lille hjørne sa...

Kjempefin! Nydelige farger!!

toja sa...

Herlig sommerduk!

Rita sa...

Den var deilig, tenker deg når jeg ser slike farger ja. Heldig du som fikk stoffene :)

gyldenkron sa...

Så flott duk.

Hønehuset sa...

Helt nyyydelig!! Totalt min sans for farger og stoffer:-)

Sissel`s syglede sa...

For en nydelig og frisk sommerduk du har laget. Det er nok ikke stoffer jeg selv hadde valgt, men når jeg ser hvor fint du har satt de sammen, blir jeg veldig inspirert. Lekkert å legge en slik duk på sommerbordet ute i hagen :-)
Ha en strålende tirsdag.

Tina sa...

Nydelige sommerduker :-)

Vibbedille sa...

NYDELIG! Skulle virkelig ØNSKE eg kunne sy....sukk LEKKERT!

Kos deg og ha en flott SOMMER uke!

Klem Vibbedille ;))