onsdag, mai 25, 2011

Trenger jeg flere vesker?

Egentlig trenger jeg ikke flere vesker, men "higen" etter å sy ei ny er stadig tilstede. I går hadde jeg og Solveig en liten samsøm-dag. Lenge har vi snakka om denne veska, men andre ting har blitt prioritert først. I utgangspunktet har vi sydd 2 like vesker , men sluttresultatet ble veldig forskjellig.  Likte dette mønsteret veldig godt, og har allerede planlagt å sy en til, og kanskje en større også. 

Alt ytterstoff er svart ruskinn, og foret er enkelt bomullsstoff. Lokket på vesken er av egenlaget tekstur etter kurs hos Bente Malm. Av restene fra lokket fikk jeg akkurat nok til å sy en liten pung som tilbehør.
Den ble da ikke så aller verst synes jeg.....

 Innvendig  er det en glidelåslomme i midten som deler veskerommet i 2 større rom.
I tillegg er det en større lomme i front utvendig. Har brukt borrelås som lukking, og webbing som veskehanke.
Og siden kameraet mitt ble batteriløst midt i bildetakingen får det bli med disse to bildene ;)

8 kommentarer:

Laila sa...

Råstilig veske - både denne og den solveig har sydd. Kva for mønster har du brukt?

Lis sa...

LEKKER!!! :D
Artig å se at veskene ble så forskjellig ;) Skulle nesten ikke tro dere har brukt samme mønster :)
Kjempefine, både KaDuSei sin og din :D

Marit sa...

Rålekker;)

janses.blogspot.com sa...

Man kan vel aldri få for mange vesker :-) denne ble kjempefin. Ha en fin dag :-)

Astrid sin sa...

Så lekker den ble. Og så forskjellig de to ble. Flotte begge to.

Oline sa...

Flott veske, og som Laila lurer også eg på kva for et mønster de har brukt??

Hanne sa...

Kjempe fin veske og pung.Utrolig stilig med det hjemmelagde stoffet. Ha en fin dag:-)

Jorunn Elizabeth sa...

Stilig veske. Ku får tenke at du vet jo hva du skal og ikke skal gjøre når du begynner på de 2 neste:-) Koselig hvis du tar en tur innom bloggen min. Jeg har en Give-away der.