fredag, desember 17, 2010

Ferdig til jul? Nei :(

I helga hadde jeg så store planer. Mann og barn skulle reise bort slik at jeg fikk stelle istand her hjemme. Huset skulle ryddes og vaskes, mesteparten av maten skulle kjøpes inn, siste julegavene skulle syes, og en butikkrunde skulle gjøre susen på de siste gavene som må kjøpes....Med andre ord skulle alt være i boks når mandagen kom og jeg skulle på arbeid igjen.....Men det går ikke bestandig slik man ønsker. I stedet sitter jeg fastlåst med lillesnuppa som har spysyken! Kommer meg ingen steder, og får ikke gjort noe av mine planer. Ja ja, det blir da jul uansett....




I en rolig stund snek jeg meg på kjøkkenet, og da ble det ihvertfall litt produksjon. Størstegutten kom hjem i dag, og for å glede han steika jeg glutenfritt grovbrød til han. Og for å gjøre det lille ekstra ble det også sjokolade/nøttegodt, også det glutenfritt. Og når sant skal sies var faktisk brødet meget vellykket :) Nå håper jeg på bedre tider i morgen, og har ikke gitt opp alt ennå da ;)



Ingen enkel sak å bake av glutenfritt mel, men synes jeg begynner å få taket på det nå. Dette brødet har jeg bakt av en pose Toro glutenfritt havrebrød, havregryn, melk, sirup, egg, olje og litt til ;)

Nybakt med syltetøy....Godt ja!


Her er både egg, sjokolade, delfiafett, havregryn, hasselnøtter, kjekse, valnøttkjerner og kokos.

1 kommentar:

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Dette brødet ser jammen godt ut! Kunne gjerne tenkt meg oppskriften hvis du har en å dele. Er såå lei av de kjipe glutenfrie brødene som er å få kjøpt.. Koselig blogg du har!!